شبی شاد و به یادماندنی در طولانی ترین شب سال

شب یلدا

به گزارش روابط عمومی جمعیت خیریه قلب های سبز:

شب یلدا یکی از شب های مهم و خاطره انگیز برای هر خانواده ایرانی است. همه اعضا خانواده یکجا جمع می شوند و طولانی ترین شب سال را در کنار هم به شادی می پردازند. اما اگر به هر علتی مجبور باشید این شب طولانی را در بیمارستان سپری کنید قطعا شب سختی خواهید داشت.

اعضا داوطلب جمعیت خیریه قلب های سبز از شروع آذرماه در تکاپوی تدارک یک برنامه شاد و به یاد ماندنی برای شب یلدا در بخش خون بیمارستان کودکان بودند. جلسات متعددی برگزار شد تا برنامه ریزی این شب طولانی صورت گرفت. کارگروه نمایش تصمیم گرفت نمایشی شاد و آموزنده آماده کند، نمایشی با محوریت شب یلدا و بیماری آنفولانزا، بیماری که در فصل زمستان آسیب های زیادی را برای کودکان مبتلا به سرطان در پی دارد.

روز جمعه 30 آذر ماه فرا رسید و تیم اجرائی برای تزئین سالن بخش خون به بیمارستان کودکان مراجعه کردند، چیدمان صندلی ها که تمام شد ساعت ها مانده به شروع جشن، بچه ها با شور و اشتیاق خاصی از اتاق های خود بیرون آمدند و همانطور که پایه های سرم را با دستان نحیف خود روی زمین می کشیدند روی صندلی ها نشستند و منتظر شروع جشن ماندند.

بازیگران نمایش که وارد صحنه شدند برق خاصی در چشمان بچه ها دیده میشد. نمایش که با آمدن قیش ننه ( ننه سرما) و یاز بابا ( بهار بابا) شروع شد از همان ابتدا توانست ارتباط خوبی را با بچه ها برقرار کند، با اینکه ماسک بر صورت بچه ها خودنمایی می کرد اما از چشمانشان معلوم بود که از ته دل می خندند. مادران هم از خنده فرزند دلبندشان شاد بودند و اشک شوق در چشمانشان جمع شده بود.در همین حین سرم بعضی از بچه ها باید کنترل می شد، پرستار مهربان و وظیفه شناس بخش از کنار به پایه سرم بچه ها نزدیک می شد جوری که مانع دید بچه ها نشود.

همه دست در دست هم داده بودند تا اجازه ندهند در شاد ترین شب سال، لحظه ای غم بر دل پاک این بچه های نازنین بنشیند. بعد از اجرای نمایش و پذیرایی به بچه ها گفته شد برای گرفتن جایزه شب یلدا به اتاق های خودشون مراجعه کنند، بچه ها که انرژی زیادی از نمایش گرفته بودند، شاد و خوشحال به سمت اتاق هاشون رفتند تا هرچه زودتر کادوهاشون رو دریافت کنند. جشن شب یلدا به پایان رسید و همه خوشحال بودند که توانستن یک شب شاد و به یاد ماندنی برای این کودکان رقم بزنند.

اشتراک گذاری ...

پست های مرتبط